Aktiviti SELEPAS PT 3 2016

JADUAL AKTIVITI 
SELEPAS PEPERIKSAAN AWAM PMR
SHD - Pihak Sekolah telah merancang sejak dari awal tahun 2013, aktiviti-aktiviti bermunafaat kepada semua pelajar calon PMR/Tingkatan 3 selepas mereka menduduki peperiksaan tersebut kelak. Perkara ini telah di catat dalam buku "TERAJU GEMILANG DORANI 2013".
           Amanah ini diletakkan dibawah kawal selia unit Kausling yang diketuai oleh Puan Yusliza Yusuf (Kaunselor) SAM Sg Hj Dorani.


* Tertakluk kepada perubahan dan pindaan

 PROGRAM BACAAN AL QURAN
KAEDAH AL-BAGHDADI
= Tempat : KHB - SAM Sg Hj Dorani =








BENGKEL SMART SOLAT 2013

PANATIA AL QURAN SAM SG HJ DORANI

= Surau SAM Sg Hj Dorani =



Bengkel Smart Solat adalah salah satu usaha pihak sekolah untuk memberi pendedahan kepada pelajar cara – cara menunaikan ibadah solat dengan sempurna.  Cara membaca surah Al Fatihah dengan betul. Memahami rukun solat dan hikmahnya  di dalam kehidupan seorang muslim.



       Matlamat utama bengkel ini adalah untuk memberi pendedahan dan bimbingan secara sempurna tentang hukum serta kaifiat solat.




             * Gambar menarik sepanjang bengkel tersebut.

            Bengkel Smart Solat ini diharap dapat membantu pelajar mempelajari cara menunaikan ibadah solat dengan cara yang betul . Membantu pelajar memahami perkara penting, perkara yang berkaitan dengan ibadah solat seperti rukun, hikmah dan sebagainya . Semoga program ini dapat diteruskan di masa – masa akan datang dan mendapat keredhaanNya, amin